Kisah Insan 21 May, 2021

Akhirnya impian jadi nyata! Naomi Campbell jadi ibu pada usia 50 tahun! Lahirkan bayi perempuan

@zuhayati yazid
Memulakan kerjaya sebagai penulis sejak 2007 dan masih teruskan mewarnai dunia penulisan sehingga kini.

Share this

SIAPA sangka model antarabangsa yang kini berusia 50 tahun ini mampu bergelar ibu selepas sekian lama mengidamkan kelahiran anak sendiri. - Kredit foto: rediff.com


MEMILIKI zuriat menjadi idaman setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga bagi melengkapkan institusi kekeluargaan selain pengerat dalam hubungan.

Ada cepat, ada lewat dan ada pula yang tidak dapat menimang cahaya mata meskipun sudah berikhtiar pelbagai cara dan kaedah.

Hakikatnya kehamilan ketentuan daripada Yang Esa selain bergantung kepada tahap kesuburan. Namun, tidak mustahil meskipun umur sudah mencapai usia emas, ada individu mampu hamil dan melahirkan anak.


Lagi cerita-cerita berkaitan peragawati/model



Terbaharu model terkenal antarabangsa, Naomi Campbell dilaporkan selamat menimang cahaya mata sulungnya pada usia 50 tahun.

Perkongsian gembira itu dimuat naik sendiri bekas model jenama pakaian dalam mewah, Victoria Secret dalam Instagramnya @naomi.

Dalam hantaran tersebut, peragawati kelahiran Streatham, South London memberitahu bahawa dia baharu sahaja dikurniakan seorang cahaya mata perempuan sambil berkongsi sekeping foto menampakkan kaki kecil puteri kesayangannya itu.

“Si kecil ini telah memilih saya sebagai ibunya. Saya berasa sangat dihormati kerana diberi peluang untuk memiliki jiwa manis ini dalam hidup saya.

“Tiada kata-kata yang dapat saya ucapkan tentang ikatan kasih sayang antara saya dengan ‘malaikat’ kecil ini,” tulisnya dalam Instagram.



Bagaimanapun wanita tinggi lampai itu tidak menyatakan lokasi dan tarikh sebenar si kecil itu dilahirkan.

Memetik laporan Mirror.com, Campbell kini dilaporkan tinggal bersama pasangannya di Amerika Syarikat sejak awal tahun 2020 lalu ketika negara tersebut melaksanakan perintah berkurung ekoran pandemik Covid-19.

Campbell bersama pasangannya sangat bahagia selama tinggal bersama sejak awal kehamilannya sehingga dia selamat melahirkan cahaya mata sulungnya itu.

Model yang berasal asal Britain itu kini ini mula memikirkan tentang kehidupannya pada masa hadapan sehingga membuatkan dia teringin untuk memiliki sebuah keluarga bahagia.

Pada tahun 2017, Campbell dalam temu bual bersama UK’s Evening Standard memberitahu dia tidak pernah berhenti memikirkan untuk memiliki anak sendiri tetapi tidak tergesa-gesa ke arah itu.

“Saya sering memikirkan untuk memiliki anak, dan hari ini dengan menggunakan teknologi saya fikir saya boleh memiliki sekiranya saya mahu,”ujarnya.

Kini doanya untuk menjadi ibu dan memiliki anak sendiri tercapai, semoga si kecil itu menjadi anak yang baik dan mengikuti jejak juga menjadi model hebat.

Welcome Campbell junior… membesarlah jadi anak yang baik dan menyejukkan hati ibumu! - KitaReporters


4
0
0
0
0
You will be interested

Allahu! Gagal diberikan cucu! Ibu bapa saman anak kandung dan menantu! Selepas 6 tahun menunggu!

Di Uttarakhand, India pasangan warga emas nekad saman anak lelaki mereka sendiri dan menantu kerana gagal memberikan mereka cucu selepas tunggu lebih enam tahun

Zuhayati Yazid in Kisah Insan 6 days ago

Video| Apa cerita? JDT panggil pulang Syafiq Ahmad dari KDA FC! Secara mengejut! Cetus spekulasi!

Syafiq Ahmad yang bermain bersama KDA FC sebagai pemain pinjaman dipanggil pulang secara mengejut ke pasukan asalnya, JDT sekali gus cetus pelbagai spekulasi
Mohd Amirul Fazli Zulkafli in Kisah Insan 1 day ago

Video| Mak guru pemulihan! Tak dapat hadiah! Anak sebak lihat ibu bawa makanan lebihan Hari Guru!

Seorang anak kongsi kisah ibunya, seorang guru pendidikan khas di sebuah sekolah. Kesian lihat emaknya tak terima apa-apa hadiah sempena Hari Guru pada 16 Mei
Nur Syamila Kamarul Arefin in Kisah Insan 1 day ago

Video| Johanna Mazibuko bakal catat rekod wanita tertua di dunia! Kena tunggu pengesahan Guinness!

Nkukuthane Johanna Mazibuko dari Jourbertin, Afrika Selatan bakal dinobatkan wanita tertua di dunia yang masih hidup jika diiktiraf oleh Guinness World Records
Mohamed Sa'ari in Kisah Insan 4 days ago

Video| Remaja maut digilis lori! Mahu bertemu kakak untuk bayar hutang! Dan mohon 'cuti' bekerja!

Allahyarham Danial Haris Rosli, 18, sedang menuju ke rumah kakaknya apabila motornya termasuk ke jalan berlubang lalu terjatuh ke jalan raya dan diheret lori
Kartini Mohd Noor in Kisah Insan 5 days ago