Kisah Insan 30 May, 2021

Gadis jelita dibunuh dan dikerat-kerat! Bahagian mayat dibuang ke dalam mangkuk tandas dan dipam!

@ahmad abd hamid
Served as a journalist for a year at Berita Harian and for 33 years at Utusan Melayu (M) Bhd. beginning 1980. Last post was Assistant Editor in Chief Utusan Melayu. Also served as Editor in Chief, Magazines. Retired in 2013.

Share this

PEMANDANGAN di bandar Kemerovo, Rusia, tempat pembunuhan kejam seorang gadis cantik yang dilakukan oleh teman lelakinya. Mayatnya kemudian dikerat dan disumbat ke dalam saluran pembetung. - Kredit foto" russiatrek.org


KSENIA Ptichkina, 21, seorang gadis cantik, menarik hati sesiapa yang memandang. Sebagai remaja dewasa, dia juga sudah mempunyai kekasih. Namun sayang tragedi menyayat hati menimpa gadis jelita ini.

Pada 20 Mei 2021, Ksenia meninggalkan rumahnya di bandar Kemerovo, sebuah bandar perindustrian di selatan Rusia. Tiada siapa menyangka perginya tidak akan kembali. Sejak itu dia hilang tanpa siapa mengetahui di mana dia berada sehinggalah cebisan mayat yang disahkan mayatnya dijumpai pada 24 Mei 2021.

Ketika meninggalkan rumah, Ksenia tidak memberitahu keluarganya ke mana dia hendak pergi. Namun keluarganya tidak mengesyaki apa-apa kerana seperti biasa dia akan kembali walau ke mana pun dia pergi.


Lagi cerita-cerita jenayah berkaitan pembunuhan


KEMEROVO, sebuah bandar perindustrian terletak di selatan Rusia. - Kredit foto: russiatrek.org


Namun pada hari kejadian, dia tidak kunjung kembali pada waktu biasa. Ini menimbulkan kebimbangan kepada keluarganya, apatah lagi mereka tidak tahu ke mana arah tujuan Ksenia.

Laporan orang hilang dibuat oleh keluarganya setelah usaha mengesannya gagal apabila dia tidak menjawab semua panggilan telefon. Ksenia kemudian diisytiharkan sebagai hilang pada hari yang sama dia keluar rumah.

Memetik laporan The Sun, usaha mencari bukan sahaja dibuat oleh kaum keluarga, tetapi juga orang ramai yang secara sukarela tampil membantu. Namun semua usaha mencari ini menemui jalan buntu. Tiada sebarang panduan atau klu untuk mengsan di mana Ksenia berada.

Hanya setelah empat hari, iaitu pada 24 Mei 2021, misteri kehilangan Ksenia terungkai. Itu pun secara tidak sengaja apabila pekerja pembetungan menemui cebisan mayat manusia dalam saluran pembetungan.


KSENIA PTICHKINA, gadis cantik yang jadi korban teman lelakinya di Kemerovo, selatan Rusia. Mayatnya dikerat dan disumbat ke dalam saluran pembetung. - Kredit foto: VK


Terdahulu, para pekerja menerima laporan mengenai saluran pembetung tersumbat. Mereka lalu datang ke tempat itu untuk mencari puncanya. Ketika menjalankan kerja inilah mereka menemui cebisan mayat. Cebisan mayat inilah yang menyebabkan saluran pembetungan tersumbat.

Cebisan-cebisan ini dibawa keluar dan laporan polis dibuat. Cebisan kulit manusia dan rambut dihantar untuk ujian DNA. Hasil ujian tersebut mengesahkan cebisan-cebisan mayat itu adalah milik Ksenia.

Tugas polis kini ialah mencari siapa yang membunuh Ksenia dan menyumbat cebisan mayatnya ke dalam saluran pembetung.

Kebetulan cebisan mayat itu dijumpai dalam saluran pembetung blok apartmen di mana kekasih Ksenia tinggal. Ekoran itu polis menahan lelaki tersebut dan membawanya ke balai polis untuk soal siasat. Nama lelaki itu bagaimana pun tidak dinyatakan.

Hasil soal siasat, lelaki tersebut mengaku membunuh Ksenia. Dia mengaku mengerat badan Ksenia kepada beberapa bahagian dan kemudian menyumbat bahagian-bahagian mayat tersebut ke dalam mangkuk tandas untuk dipam.

Bagaimanapun kerana bahagian mayat yang banyak disalurkan menyebabkan saluran pembetung tersumbat. Ketika inilah laporan dibuat dan pekerja pembetungan datang memeriksa.

Pihak polis masih belum memaklumkan motif di sebalik pembunuhan ngeri itu. Lelaki tersebut yang kini dalam tahanan polis berdepan hukuman sehingga 15 tahun penjara jika didapati bersalah atas kesalahan membunuh.

Ksenia bekerja di bahagian pentadbiran bandar raya Kemerovo. Kematian tragiknya mengejutkan rakan sekerja yang menyifatkannya sebagai seorang yang baik dan selalu bersikap positif. - KitaReporters.com 


Kredit foto: Daily Star UK

0
0
0
0
0
You will be interested

Tolong kami! Bantu Afghanistan! GPM, MVM seru hulur lebih banyak bantuan! Musim sejuk nak tiba!

Global Peace Mission (GPM) Malaysia dan Muslim Volunteer Malaysia (MVM) terpanggil bantu ringan beban dan berjaya agih 60 tan makanan asas kepada 5,000 orang.

Zuhayati Yazid in Kisah Insan 4 days ago

BERNAS agih 3,000 pek barangan keperluan! Kepada golongan terkesan dan petugas barisan hadapan!

BERNAS tampil bantu komuniti terkesan, anggota barisan hadapan seperti polis dengan sediakan sumbangan barangan keperluan bagi meringankan beban ketika COVID-19
Mohammad Ishak in Kisah Insan 1 day ago

Perjuangan Anita Yusop! Lawan penyakit tumor otak! Teruskan kembara prihatin Anita Bikers Club!

Di sebalik usaha berterusannya bantu mereka kurang bernasib baik melalui kembara prihatin Anita Bikers Club, Anita Yusop bergelut melawan penyakit tumor otak
Rodli Nayan @ Rodly Fadly in Kisah Insan 2 days ago

Jadi negara tua: Biro Warga Emas perlu diwujudkan! Lindungi hak mereka! Demi jamin masa depan!

SEBAGAI persiapan negara menjadi 'negara tua' dalam tempoh kurang 10 tahun ini, perisai penting dalam memelihara kebajikan golongan itu perlu diutamakan.
Zuhayati Yazid in Kisah Insan 2 days ago

Pelajar berfoto bersama ijazah di pusara bapa! Lihat papa! Aku miliki ijazah sama macam papa!

Tular foto Nadhifa Laudza Shabrina junjung ijazah sarjana mudanya di pusara bapa pada Okt 2021 sebagaimana dia junjung ijazah sarjana arwah bapa pada Okt 2009
Adnan Mohamad in Kisah Insan 3 days ago