Gaya Hidup 29 Sep, 2022

Video| Semoga istiqamah! Aprena Manrose berniqab? Ikuti majlis ilmu! Peminat beri respons positif!

@fauzan uda ahmad
Bekerja dengan Utusan Malaysia dari 1985 hingga 1996. Menjadi wartawah hiburan, koresponden di Jakarta, Indonesia dan Ketua Meja Hiburan. juga bertugas dengan beberapa media lain

Share this

APAKAH pelakon Aprena Manrose kini sudah memakai jubah dan berniqab? Adakah dia mengikut jejak rakan artis seperti Neelofa, Waheeda dan Diana Amir.

Itulah pertanyaan orang ramai apabila Aprena baru-baru ini memuat naik video dalam media sosial yang hadir ke sebuah majlis ilmu dengan memakai jubah dan berniqab.

Lagi cerita-cerita menarik berkaitan pemakaian niqab



Aprena atau nama sebenarnya, Wan Syahera Putri Aprena Wan Syahman, 29, menafikan dia sudah berniqab tetapi memohon orang ramai doakanlah dia berubah ke arah itu.

Aprena mula memakai tudung sejak Jun 2021 dan terus berlakon dengan imej Islami itu.

Menerusi satu entri, Aprena meluahkan rasa syukur diberi kesempatan menghadiri majlis ilmu demi memperbaiki diri lebih baik berbanding sebelum ini. 

“Alhamdulillah atas rezeki yang diberi untuk menghadiri majlis ilmu agama. Ramai sangat yang datang. Alhamdulillah.

“Ya Allah bantulah aku untuk sentiasa menghadiri majlis ilmu kerana sesungguhnya aku ini insan yang lemah. Insya-Allah.

"Semoga kita semua terus usaha atas iman dan istiqamah ke jalan Allah,” katanya.



Dalam ruangan komen, Aprena terharu apabila menerima maklum balas positif daripada pengikutnya serta meminta mendoakan agar dirinya sentiasa istiqamah dalam menutup aurat.

“Terima kasih atas komen yang baik. Allah Maha Baik. dalam kita mencari-Nya, Dia sentiasa membuka ruang dan jalan seluas-luasnya.

“Allahuakhbar. Mohon doa dari kalian untuk sentiasa doakan saya terus istiqamah dan semoga doa berbalik pada kalian. Insya-Allah,” katanya.


Aprena ketika masih tidak bertudung

Sering mengikuti kelas pengajian agama, Aprena akui ada ketika hatinya juga terdetik untuk mula berniqab apabila melihat ramai wanita yang hadir berpakaian begitu.

Dalam masa sama Aprena berharap video yang dimuat naik itu dapat memberi pendedahan kepada lebih ramai orang tentang kelas agama yang dikhaskan untuk golongan wanita.

“Jujur saya katakan apabila pergi ke kelas ilmu agama sebegitu dan berjumpa dengan ramai wanita berniqab ada juga rasa teringin untuk ikut sama. Saya mahu berpakaian mengikut sunnah,” katanya.

Tambahnya, apa yang dikongsikan dalam media sosial itu adalah untuk faedah orang ramai yang sering bertanya tentang kewujudan kelas agama untuk golongan wanita.


Iwan Dangdut gembira anak-anaknya Octavia (kanan) dan Aprena sudah bertudung

Aprena yang mula bertudung sejak Jun 2021 tetap aktif dalam dunia lakonan dan bakal kembali ke set penggambaran drama mulai Oktober 2022. 

Aprena adalah anak bongsu daripada 3 beradik hasil perkahwinan pelakon 1990-an Rosnah Mohd Noor dan penyanyi Wan Syahman Wan Yunus atau lebih dikenali sebagai Iwan Dangdut.

Iwan yang sudah ‘berhijrah’ sebelum ini bangga apabila dua anaknya, Oktovia Manrose dan Aprena Manrose sudah berhijab.

Aprena berkahwin dengan Mohd Afiq Hazman pada 2016.

Dia sepupu sebelah emak dengan pelakon adik beradik Uqasha Senrose, Nelydia Senrose dan Raysha Rizrose. - KItaReporters



11
15
0
11
0
You will be interested