Gaya Hidup 15 Nov, 2021

Video| Alamak tertinggal mak kat R&R! Nasib baik dapat patah balik! Rupanya mak lapar, cari buah!

@nur syamila kamarul arefin
Alumni Universiti Sains Malaysia dalam bidang kewartawanan. Pernah berkhidmat sebagai seorang wartawan dan juga penulis di dua buah syarikat. Masih lagi belajar menjadi seorang penulis.

Share this

https://www.tiktok.com/@roymuhd_/video/7029726568398261530?is_from_webapp=v1&web_id6968598872927880705=&is_copy_url=0&sender_device=pc&sender_web_id=7002944403347473922


PERNAHKAH anda mempunyai pengalaman yang lucu ketika dalam perjalanan jauh bersama keluarga tercinta. 

Terbaharu, seorang pemuda dalam TikTok berkongsikan video yang di luar jangkaannya kerana ibunya yang bersama dalam perjalanan itu tertinggal di kawasan Rehat dan Rawat (R&R)

Menerusi video yang dikongsikan, pemuda ini bersama bapanya berada di tempat duduk hadapan, manakala si ibu dan seorang kanak-kanak lelaki berada di tempat duduk belakang.

Namun ketika menghalakan kamera ke belakang, kelihatan ibunya tiada di tempat duduknya hanya ada beg tangan ibu sahaja.


Lagi kisah-kisah menarik berkaitan tertinggal


"Nasib baik baru gerak, borak-borak tengok belakang mak aku tak ada. Tertinggal dekat RnR. Ingatkan tidur, keluar tak bagi tahu."

Oleh sebab ibunya tertinggal di RnR, dia dan ayahnya terpaksa berpatah balik ke kawasan berkenaan yang dipercayai di kawasan Tangkak, Johor

Nasib baik ada!

Ketika tiba di kawasan berkenaan ibu tersenyum menunggu di bawah sebuah gazebo sambil di tangannya memegang sepotong betik ketika mereka sampai untuk mengambil ibunya semula.

Oh rupanya ibunya lapar dan turun membeli makanan.



"Orang pergi bilik air tertinggal. Nagis aku. Kurang asam betul.

"Abg pun satu tak tengok orang. Dia bawa kereta tak apalah. Yang aku pergi berak dah tak ada. Duit dah lah tinggal dalam kereta."

Jarang-jarang sekali kejadian seperti ini terjadi, oleh itu video ini telah mendapat banyak reaksi daripada netizen dan mengakui kejadian ini sangat mencuit hati, namun ada juga yang berkongsi pengalaman sendiri. - KitaReporters


9
10
0
15
1
You will be interested

Video| Stacy dedahkan kisah sebenar dirinya demi Duit! Segala-galanya duit! Stacy mata duitan?

Single terbaharu, Duit adalah buah tangan terbaharu Stacy Anam. Bongkar siapa sebenarnya dirinya dan sekali gus ingin buktikan kemampuan yang ada pada dirinya

Fariza Saidin in Gaya Hidup 1 day ago

Betul ke Pak Nil nak kahwin? Hanya mahu fokus kerjaya, anak-anak! Soal kahwin bukan keutamaan!

Tak mahu jadikan soal jodoh sebagai keutamaan. Lebih utama adalah teruskan kehidupan dengan letakkan kerja seni dan tanggungjawab kepada masyarakat - Pak Nil
Fariza Saidin in Gaya Hidup 4 hours ago

Hukuman berzina! Wanita ngaku bersalah disebat 100X! Lelaki pula tak ngaku bersalah! Disebat 15X!

Wanita sudah bersuami disebat 100 kali selepas mengaku bersalah berzina dengan lelaki lain. Pasangannya hanya dikenakan 15 sebatan setelah tidak mengaku salah
Adnan Mohamad in Gaya Hidup 5 hours ago

Macam mana tu? 10 individu bilionair berjaya gandakan kekayaan! Pada saat dunia dilanda COVID-19!

10 orang bilionair dunia mampu gandakan kekayaan pada saat orang lain berjuang teruskan kehidupan ke arah lebih sempurna ketika dunia bergolak kerana COVID-19
Zuhayati Yazid in Gaya Hidup 10 hours ago

Video| Sedihnya lihat gadis ini bertemu ayahnya! 2 tahun tak pulang! Kerana kerja di Singapura!

Bagi cari rezeki ibu bapa sanggup berkorban apa sahaja demi anak-anak. Ada banyak ibu bapa terpaksa berkorban untuk tidak pulang kerana cari rezeki di Singapura
Nur Syamila Kamarul Arefin in Gaya Hidup 22 hours ago