Gaya Hidup 25 Apr, 2020

JANNA NICK KAHWIN SENYAP-SENYAP? BIAR BETIK!!

@fariza saidin
Editor pertama Majalah HAI dan sidang redaksi Majalah WANITA (Utusan). Asst Chief Sub UM. Pemenang Anugerah Kewartawan Majalah IAM 1997, Wartawan cum Blogger @ www.farizasaidin.com.

Share this

Apa? Biar betul? Janna Nick dah berkahwin senyap-senyap dengan kekasihnya, Dini Schatzmann di Selatan Thailand pada Jun 2019? Itulah gosip hangat yang sedang kencang ditiup angin dalam tempoh kita menghadapi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ketika ini. : KitaReporters

Kredit foto: IG @jannanick


Berita hangat itu mula didedahkan oleh seorang pengguna dalam laman Twitter apabila dia memuat naik keratan yang memaparkan maklumat peribadi Janna dan Dini termasuk nama penuh dan nombor kad pengenalan mereka.

Melalui keratan itu individu yang menggunakan akaun @munafikburner menyatakan pasangan ini telah melangsungkan perkahwinan di daerah Satul, Selatan Thailand pada 10 Jun 2019

Aik! Dah 10 bulan kut kalau benar mereka berkahwin kan, tetapi tak nampak pun tanda-tanda mereka pasangan suami isteri?

Keratan dari laman Twitter. - Kredit foto: Mstar.


Menafikan gosip liar itu, pemilik nama sebenar Nurul Jannah Mune, 24, memberitahu tiada sebab untuknya berkahwin senyap-senyap sedangkan kekasihnya itu bukan suami orang pun. 

Mereka masing-masing bujang.

Memang sudah terang lagi bersuluh bahawa umum sudah pun mengetahui hubungan istimewa antara pengacara Melodi itu dengan Dini Schatzmann, namun masih tiada lagi pengumuman rasmi dari Janna sendiri berhubung soal kahwin.

Janna menjelaskan, perancangan untuk berkahwin memang ada tetapi tidaklah sampai mahu kahwin lari.

"Sekiranya segala persiapan sudah dibuat dengan rapi, saya pasti akan mengumumkan tarikh perkahwinan kami," ujar Janna.

Memetik laporannya lagi, Janna berkata, dengan keadaan negara masih dalam tempoh PKP, mana mungkin beliau mengadakan majlis perkahwinan sedangkan persiapan pun tertangguh.

"Nak buat majlis rumah terbuka pun tak lepas, inikah pula kenduri kahwin," tambahnya.

jannanick : FIRST TIME TRY LATOK❗️

Teringin nak tau apa rasa latok ni 😂 @dinischatzmann suka Tq @yawchibby.store


Berhubung laporan 'palsu' itu Janna memberitahu akan lebih tegas untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya masih ada individu yang menyebarkan maklumat peribadi dirinya.

"Tindakan tegas akan diambil kepada sesiapa atas penyebaran maklumat peribadi di bawah Akta Hak Perlindungan Peribadi," tegas Janna serius.

Ya, begitu amaran Janna kepada netizen yang degil. 

Maklumat peribadi jika disiarkan tanpa izin sudah tentu satu kesalahan serius waima melanggar hak peribadi seseorang betul tak?

Bagaimana pun, twiter akaun individu @munafiqburner itu apabila dicari sudah tidak berada dalam laman sosial media itu lagi. 

Ia hanya memaparkan skrin kosong dengan tulisan 'does not exist' atau tidak wujud.



Janna Nick  serius menjalinkan perhubungan bersama kekasih berdarah kacukannya itu, Dini Azan Schatzmann, 26, sejak bulan November tahun lalu. 

Dini Schatzmann juga adalah seorang pelakon yang mula dikenali setelah melakonkan watak pembantu dalam drama 'Cik Reen dan Encik Ngok Ngek' dan juga 'Bukan CInta Aku' yang turut dibintangi Janna Nick.

Apa pun buat peringatan netizen yang suka membawang tanpa bukti sah, sebarang perlakuan yang melanggar Akta Hak Perlindungan Peribadi boleh menyebabkan mereka didenda sehingga RM300,000

Mampukah membayarnya? 

Jadi duduk diam-diam di rumah dan lakukan aktiviti yang lebih berfaedah.

"Apa-apa pun selamat berpuasa dan semoga Malaysia bebas Covid-19. 

"Kita doakan agar semua kembali pulih seperti sediakala," akhiri Janna. - KitaReporters

Janna bersama kekasihnya, Dini Schatzmann. - Kredit foto: IG @jannanick


9
8
1
1
1
You will be interested

Video| Stacy dedahkan kisah sebenar dirinya demi Duit! Segala-galanya duit! Stacy mata duitan?

Single terbaharu, Duit adalah buah tangan terbaharu Stacy Anam. Bongkar siapa sebenarnya dirinya dan sekali gus ingin buktikan kemampuan yang ada pada dirinya

Fariza Saidin in Gaya Hidup 1 day ago

Betul ke Pak Nil nak kahwin? Hanya mahu fokus kerjaya, anak-anak! Soal kahwin bukan keutamaan!

Tak mahu jadikan soal jodoh sebagai keutamaan. Lebih utama adalah teruskan kehidupan dengan letakkan kerja seni dan tanggungjawab kepada masyarakat - Pak Nil
Fariza Saidin in Gaya Hidup 4 hours ago

Hukuman berzina! Wanita ngaku bersalah disebat 100X! Lelaki pula tak ngaku bersalah! Disebat 15X!

Wanita sudah bersuami disebat 100 kali selepas mengaku bersalah berzina dengan lelaki lain. Pasangannya hanya dikenakan 15 sebatan setelah tidak mengaku salah
Adnan Mohamad in Gaya Hidup 5 hours ago

Macam mana tu? 10 individu bilionair berjaya gandakan kekayaan! Pada saat dunia dilanda COVID-19!

10 orang bilionair dunia mampu gandakan kekayaan pada saat orang lain berjuang teruskan kehidupan ke arah lebih sempurna ketika dunia bergolak kerana COVID-19
Zuhayati Yazid in Gaya Hidup 10 hours ago

Video| Sedihnya lihat gadis ini bertemu ayahnya! 2 tahun tak pulang! Kerana kerja di Singapura!

Bagi cari rezeki ibu bapa sanggup berkorban apa sahaja demi anak-anak. Ada banyak ibu bapa terpaksa berkorban untuk tidak pulang kerana cari rezeki di Singapura
Nur Syamila Kamarul Arefin in Gaya Hidup 22 hours ago