Seni & Sukan 29 Dec, 2021

Keropok selamat daripada banjir sebab Tupperware! Keropok boleh buang, Tupperware saya hendak!

@nur syamila kamarul arefin
Alumni Universiti Sains Malaysia dalam bidang kewartawanan. Pernah berkhidmat sebagai seorang wartawan dan juga penulis di dua buah syarikat. Masih lagi belajar menjadi seorang penulis.

Share this


IBU-IBU pantang jika kita hilangkan bekas Tupperware yang diberikan untuk dibawa bekal ke sekolah. Bahaya sangat untuk kita atau boleh dalam situasi yang sangat bahaya jika kehilangan berlaku.

Bukan hanya anak-anak yang takut, tetapi suami-suami dan juga ayah juga tahu perkara yang sama akan berlaku kepada mereka. Sanggup pusing balik ke pejabat jika tertinggal bekas Tupperware.

Tular baru-baru ini dalam Twitter foto bekas Tupperware yang ditemui di kawasan banjir kelihatan sangat elok dan isi di dalamnya masih elok walaupun telah dibawa air banjir.


Lagi cerita-cerita menarik berkaitan Tupperware


Keropok selamat dari banjir!

Apa yang lebih mengejutkan bekas Tupperware ini kelihatan elok walaupun sedikit kotor di bahagian luar badan. Keropok yang terdapat di dalam banjir masih lagi elok dan tidak lemau.



Ramai mangsa banjir kongsi gambar bekas Tupperware mereka yang masih elok walaupun telah hanyut dibawa banjir.

Seorang warga maya yang menjadi sukarewan membantu membersihkan rumah berkongsi kisah mereka. Rata-rata mak cik memberitahu mereka:



Majoriti mak cik atau kakak tu akan cakap, hmmm tulah semua tu tak boleh pakai dah ni, tapi tolong asingkan Tupperware tau. Tu saya nak. Power betul pengaruh Tupperware, barang lain dorang tak heran.

Warga maya sangat kagum dengan bekas Tupperware ini. Rata-rata berpendapat bekasnya sangat kukuh. 

Sebab itulah para ibu suka simpan bekas Tupperware, baru kita tahu kan. 

Tapi kalau korang buat hilang, pandai-pandailah menjawab. Tak gitu? - KitaReporters



14
11
0
10
0
You will be interested

Video| Bawa motor sambil bersila? Niat Paknil beri nasihat! Tapi dibidas netizen! Namun ada sokong!

Aznil Nawawi Paknil video tular motosikal skuter bersila penunggang menunggang motor beri pengajaran dibidas disokong nasihat kemalangan jalan raya berhemah

Video| Bekas peserta Vokal Mania jual kopi sambil nyanyi! Qiem Churros tak kisah hiburkan pelanggan!

Qiem Churros Muhammad Aidi Hakim penyanyi Vokal Mania 2020 Bakat RTM 2024 penjual minuman air kopi Kopi Tiktoker pengusaha usahawan Kemaman menyanyi kabin
Zul Akmar Jamaludin in Seni & Sukan 4 days ago

Video| Tak Sempurna tampilkan sisi berbeza Aril Pilus! Kembalikan kenangan muzik EDM, tarian shuffle!

Aril Pilus pelakon penyanyi pengacara penyampai radio hiburan single lagu Tak Sempurna EDM electronic dance music tarian shuffle Rocketfuel Entertainment
Fariza Saidin in Seni & Sukan 4 days ago

Video| Zaiton Sameon seorang yang kelakar? Berdekah ketawa! Pendedahan temu bual dengan stesen radio!

Dalam temu bual untuk Borak Selebriti, Zaiton Sameon bercerita mengenai lagu Menaruh Harapan dan kemalangan ngeri yang menimpanya.
Zul Akmar Jamaludin in Seni & Sukan 1 week ago