Gaya Hidup 12 Jan, 2022

Video| Shidee tak marah dikata pancit oleh DSV! Serah pada takdir tentukan kedudukan dalam GV8!

@fauzan uda ahmad
Bekerja dengan Utusan Malaysia dari 1985 hingga 1996. Menjadi wartawah hiburan, koresponden di Jakarta, Indonesia dan Ketua Meja Hiburan. juga bertugas dengan beberapa media lain

Share this

/

Shidee masih segak dan kelihatan lebih muda daripada usianya.

PENYANYI veteran Shidee, 62, tidak tersinggung apabila dikatakan ‘pancit’ oleh ahli perniagaan kosmetik Datuk Seri Vida (DSV) dan dianggap sengaja disimpan oleh pihak Astro Ria untuk strategi tertentu. 

Dalam laman Instagramnya, DSV memberi komen bahawa bukan kumpulan Sa.Ya yang patutnya tersingkir pada peringkat suku akhir, sepatutnya Shidee.


Lagi cerita-cerita menarik berkaitan DS Vida

DSV mempertikaikan kenapa Shidee boleh diselamatkan sedangkan dia 'pancit ketik membuat perembahan.


Dalam peringkat suku akhir itu, Sa.Ya (Saiful Apek dan Yassin Senario) tersingkir apabila menduduki tempat terakhir dengan 58.2 markah sementara Shidee memperoleh 58.6 markah. Cuma berbeza 0.4 markah.

Shidee mengikut trend keputusan penonton GV8, bakal tersingkir pada peringkat separuh akhir nanti.


/

Tulisan pedas DSV dalam Instagramnya

Shidee tenang menerima kritikan pedas DSV, namun itu tidak mematahkan semangatnya untuk terus memperlihatkan kelebihannya dan bertahan dalam GV8.

Baginya dipilih untuk menyertai adalah satu penghormatan kepada dirinya yang sudah lebih 30 tahun menjadi penyanyi dan artis rakaman. Dan sebagai peserta sudah pasti ingin mendapat kedudukan terbaik.



Bagi menyampaikan lagu ‘Di Ambang Sore’ Shidee tidak tidur selama dua hari sebelum pertandingan. Ia berlaku tanpa dirancang.

"Itu pendapat dari hati dia. Saya tidak marah dan tidak ada sebarang masalah. Saya terima dengan hati terbuka kerana saya sendiri tidak tahu kedudukan saya selepas ini.

"Mungkin saya akan tersingkir pada peringkat separuh akhir," ujar Shidee mengulas komen DSV itu.


Jika ditakdir dirinya yang akan tersingkir dalam peringkat separuh akhir, Shidee reda dan jika berjaya melangkah ke peringkat akhir ia merupakan satu bonus.

Shidee atau nama sebenarnya Rashid Abdul Wahab kelihatan lebih muda dan segak dalam usia sudah 62 tahun. 

Shidee dari Bagan Datoh, Perak diterima menjadi artis rakaman dengan SRC pada tahun 1987 dan meledak dengan album pertama terbitan Datuk Ahmad Nawab dengan lagu ‘hit’nya ‘Sayang Semuanya Sudah Terlambat’ ciptaan Datuk Ahmad Nawab/ Juwie.

Bapa kepada empat cahaya mata ini masih menyanyi jika menerima undangan. - KitaReporters


13
8
0
16
0
You will be interested

Keluarga Malaysia: Sahabat BTHO infak al-Quran! Bantu SRA dibuka semula! Selepas bencana banjir!

Sahabat Kelas al-Quran Bandar Tun Hussein Onn (BTHO) Cheras infakkan 170 naskhah baharu al-Quran. Bantu SRA Batu 13 Puchong dibuka semula selepas bencana banjir

Rosdi Ismail in Gaya Hidup 2 days ago

Mudahkan urusan! MBSB Bank sumbang mesin kira duit kepada masjid di Perlis! Libatkan 104 masjid!

Sebagai salah satu usaha CSR, MBSB Bank cawangan Kangar tampil sampaikan sumbangan mesin kira duit kepada 104 masjid di Perlis secara berperingkat-peringkat
Nur Sabrina Samsudin in Gaya Hidup 1 day ago

Video| GV8 separuh akhir: Aweera, Nikki terhebat! Perjalanan Shidee, Ani Maiyuni pula terhenti!

Enam penyanyi mara ke final GV8. Mereka ialah Aweera, Nikki Palikat, Aliff Aziz, Azan Scan, Adibah Noor dan Suki Low. Tersingkir ialah Shidee dan Ani Maiyuni
Fauzan Uda Ahmad in Gaya Hidup 1 day ago

Video| Dituduh tinggalkan ibu sendirian! Normala Samsudin sedih disindir! Itu semua pilihan ibu!

Normala Samsudin luahkan rasa sedih dan kecewa apabila segelintir netizen kecamnya kerana tinggalkan ibunya bersendirian di kampung kerana itu pilihan emaknya
Zul Akmar Jamaludin in Gaya Hidup 1 day ago

Video| Inilah dia pemenang trend! Hebat kau dik! Teh ais ikat tepi dah jadi teh ais masuk kolam!

Banyak trend diikuti golongan muda dalam Tiktok termasuk bawa sebuah plastik air besar. Namun pemuda ini tiba-tiba jatuh ke dalam sebuah kolam di belakangnya
Nur Syamila Kamarul Arefin in Gaya Hidup 1 day ago