Gaya Hidup 26 May, 2020

Kantoi! Kucing cuba seludup rentas negeri! Polis lagi cekap!

@mohd amirul fazli zulkafli
Pernah berkhidmat sebagai wartawan penyiaran. Meminati bidang pertulisan dan akan terus menulis selagi mana ada peluang dan ruang.

Share this

BIASANYA ketika sekatan jalan raya (SJR) diadakan pada masa ini, pihak polis akan menemui pelbagai alasan daripada orang ramai yang cuba merentas negeri untuk pulang ke kampung. Mereka yang kena saman atau perlu berpatah semula kerana langgar peraturan tidak usah cakaplah, puluhan ribu kereta kena patah balik. Degil tu tidak boleh bawa bincang!!! : KitaReporters


Namun begitu, dalam sekatan jalan raya kali ini yang diadakan di tol Gombak, pihak polis telah 'kantoikan' seekor kucing yang cuba merentas negeri dengan menyorok di bahagian ruang enjin kereta.

Kalau tengok pada saiz kucing ini, bukan kecik tapi besar juga saiz dia. Macam mana boleh dia duduk di situ. 

Tak kan si kucing ini sudah rancang lebih awal??


Kredit video Mohd Redzuan Abdul Manap. 


Berada 30 minit dalam enjin kereta itu. Bukan sekejap, malah di situ bahagian yang agak bahaya bagi si kucing ini. Apa pun, nasib si kucing comel ini sangat baik kerana berjaya ditemui ketika dalam sekatan jalan raya itu. 

Terima kasih pasukan polis yang bertugas dan berjaya menemui si comel ini!!

Ye lah, cuba bayangkan, kalau polis tidak menemuinya, silap-silap kucing ini akan mati begitu saja atau mungkin juga terjatuh dari bahagian ruang enjin di atas jalan raya.

Jatuh atas jalan raya, mesti korang tahu kan apa terjadi. Kereta atas jalan raya semua laju-laju!!!!

Malah tuan kereta itu pun baru tersedar ketika polis yang menemui kucing ini.

Dia pula naik cuak tiba-tiba kena tahan dengan polis, takut ke bang!!!! 

Amboiii!!! Kucing ini pun, mentang-mentanglah tuan ini kereta Honda, pandai pula kucing ini memilih kereta ya. 


Kredit foto: Twitter Ahmad Faiz


Akhirnya kucing ini berjaya dihantar pulang ke pangkuan keluarga beliau yang sebenar. 

Tak kan kes gaduh dengan 'bini' sampai hendak lari, kucing sekarang pun bukan biasa-biasa ya!!!! 

Apa pun, nasib si kucing comel ini sangat baik kerana berjaya ditemui ketika dalam sekatan jalan raya itu. - KitaReporters 


1
0
2
5
0
You will be interested

Video| Drama selepas JDT tewas! Sesak nafas, tak jadi bogel! Sanusi tabur garam di atas luka!

"Dari Kedah ke Singapura, Singgah di KL membeli gula, Saya membawa berita gembira, JDT kalah lawan bola." Pantun MB Kedah, Sanusi Md Nor kepada TMJ Tunku Ismail

Aron Koh terjemah perjuangan 18 tahun! Melalui buku Zoom In: The Untold of Malaysia Filmmaking!

Bagi Aron Koh, buku Zoom In: The Untold of Malaysia Filmmaking merupakan cetusan hati sulungnya selepas 18 tahun berkecimpung dalam industri perfileman tempatan
Zuhayati Yazid in Gaya Hidup 19 hours ago

Video| Tak mahu dianggap asnaf! Bad Indigo segan terima bantuan! Mahu usaha sendiri selagi mampu!

Bad Indigo, 46, salah seorang anggota kumpulan Indigo masih enggan anggap diri sebagai asnaf kerana berpendapat lebih ramai alami hidup malang, lebih terdesak
Fauzan Uda Ahmad in Gaya Hidup 21 hours ago

Video| Ini macam pun ada! Tular wanita basuh tangan dalam tren! Kurang sopan, tak berdisiplin!

Tular video paparkan perangai tak senonoh seorang penumpang di dalam tren MRT yang dilihat basuh tangan sedangkan makan dan minum sama sekali tidak dibenarkan
Nur Syamila Kamarul Arefin in Gaya Hidup 1 day ago

55 filem bersaing Festival Filem Malaysia 31! Rebut 28 katogeri utama! Ikut garis panduan, SOP!

Festival Filem Malaysia ke-31 (FFM31) akan diteruskan dan saksikan penyertaan 55 filem cereka bagi rebut 28 kategori utama yang dipertandingkan untuk 4 bahasa
Fariza Saidin in Gaya Hidup 1 day ago