Gaya Hidup 26 May, 2020

Kantoi! Kucing cuba seludup rentas negeri! Polis lagi cekap!

@mohd amirul fazli zulkafli
Pernah berkhidmat sebagai wartawan penyiaran. Meminati bidang pertulisan dan akan terus menulis selagi mana ada peluang dan ruang.

Share this

BIASANYA ketika sekatan jalan raya (SJR) diadakan pada masa ini, pihak polis akan menemui pelbagai alasan daripada orang ramai yang cuba merentas negeri untuk pulang ke kampung. Mereka yang kena saman atau perlu berpatah semula kerana langgar peraturan tidak usah cakaplah, puluhan ribu kereta kena patah balik. Degil tu tidak boleh bawa bincang!!! : KitaReporters


Namun begitu, dalam sekatan jalan raya kali ini yang diadakan di tol Gombak, pihak polis telah 'kantoikan' seekor kucing yang cuba merentas negeri dengan menyorok di bahagian ruang enjin kereta.

Kalau tengok pada saiz kucing ini, bukan kecik tapi besar juga saiz dia. Macam mana boleh dia duduk di situ. 

Tak kan si kucing ini sudah rancang lebih awal??


Kredit video Mohd Redzuan Abdul Manap. 


Berada 30 minit dalam enjin kereta itu. Bukan sekejap, malah di situ bahagian yang agak bahaya bagi si kucing ini. Apa pun, nasib si kucing comel ini sangat baik kerana berjaya ditemui ketika dalam sekatan jalan raya itu. 

Terima kasih pasukan polis yang bertugas dan berjaya menemui si comel ini!!

Ye lah, cuba bayangkan, kalau polis tidak menemuinya, silap-silap kucing ini akan mati begitu saja atau mungkin juga terjatuh dari bahagian ruang enjin di atas jalan raya.

Jatuh atas jalan raya, mesti korang tahu kan apa terjadi. Kereta atas jalan raya semua laju-laju!!!!

Malah tuan kereta itu pun baru tersedar ketika polis yang menemui kucing ini.

Dia pula naik cuak tiba-tiba kena tahan dengan polis, takut ke bang!!!! 

Amboiii!!! Kucing ini pun, mentang-mentanglah tuan ini kereta Honda, pandai pula kucing ini memilih kereta ya. 


Kredit foto: Twitter Ahmad Faiz


Akhirnya kucing ini berjaya dihantar pulang ke pangkuan keluarga beliau yang sebenar. 

Tak kan kes gaduh dengan 'bini' sampai hendak lari, kucing sekarang pun bukan biasa-biasa ya!!!! 

Apa pun, nasib si kucing comel ini sangat baik kerana berjaya ditemui ketika dalam sekatan jalan raya itu. - KitaReporters 


You will be interested

Si ibu kesal! Nak sangat si anak pakai subang! Si kecil tanggung kesakitan sebab skru subang!

Si ibu teruja untuk si anak bertindik namun keterujaan itu bertukar jadi detik tragis apabila skru subang tersekat pada cuping telinga hingga sebabkan kesakitan

Zuhayati Yazid in Gaya Hidup 2 days ago

Tak suka kerja dilakukan! Remaja sanggup ngaku jadi mangsa penculikan! Untuk elak pergi kerja

Brandon Soules, 19, remaja dari Arizona sanggup buat helah dengan ikat tangan, mulut kononnya jadi mangsa penculikan semata-mata elak diri untuk pergi bekerja
Zuhayati Yazid in Gaya Hidup 1 day ago

Video| Masa PKP: Kes dadah di Kelantan bertambah! AADK Kelantan guna medsos tingkat kesedaran

AADK Kelantan manfaatkan media sosial sepanjang musim PKP ini bagi teruskan program kesedaran dan penyampaian maklumat kepada orang ramai khususnya para pelajar
Sarfarizmal Saad in Gaya Hidup 1 day ago

Video| Terbaiklah Digital Durian! Selepas Omar & Hana dalam bahasa Arab kini bahasa Urdu pula

Saluran YouTube siri animasi Omar & Hana versi bahasa Arab berjaya rekodkan lebih 100k langganan. Digital Durian akan terbitkan siri itu dalam bahasa Urdu pula
Sarfarizmal Saad in Gaya Hidup 1 day ago

Video| Ikan semua baharu, orang sahaja lama! Temenung lemak! Makan tak jemu badan tak gemuk!

Seorang wanita yang jadi penjual ikan punyai cara kreatif den berlainan bagi tarik perhatian orang ramai untuk beli barangan jualannya di pasar pagi di Beruas
Isa Ramli in Gaya Hidup 2 days ago