Gaya Hidup 14 Feb, 2021

Video| Bukan senang kerja dari rumah! Macam-macam dugaan, gangguan berlaku! Kena sabar, cekal

@zuhayati yazid
Memulakan kerjaya di Utusan Malaysia pada 2007 dan pernah bertugas di Ibu Pejabat di Jalan Chan Sow Lin.

Share this


KERJA dari rumah (WFH) bukanlah tugas yang mudah,pelbagai gangguan perlu diatasi itu belum lagi dengan gangguan bagi mereka yangmempunyai anak kecil. Namun tanggungjawab perlu dilunaskan walaupun pelbagai dugaan.

Bagi yang bekerja dan memerlukan komunikasi atau komunikasi dua hala pasti ada sahaja halangan yang perlu dilalui.

Kisah sama berlaku kepada seorang pakar pendidikan khas yang perlu memberi pandangan dan perlu disiarkan di segmen berita. Namun untuk membuat rakaman sendiri di rumah pelbagai halangan yang dilalui.


Lagi kisah-kisah menarik berkaitan Bekerja Dari Rumah (BDR/WFH):

https://kitareporters.com/search?search=kerja+dari+rumah




Kisah lucu itu menjadi tular selepas dimuat naik oleh anaknya sendiri dalam akaun Twitternya baru-baru ini.

Menurut pemilik Twitter @azhari_hafiz00, ibunya, Azlina Mohamed Isa diberi tanggungjawab untuk memberi penerangan mengenai Cabaran Hadapi Pengajaran Dan Pembelajaran Di Rumah (PdPR) yang akan ditayangkan menerusi slot berita .

Namun ketika sedang membuat rakaman untuk penerangan berkenaan beberapa gangguan kecil yang dialami ibunya, sekali gus memaksa dia melakukan rakaman itu sekali lagi.



Lucunya baru beberapa saat memberi penerangan, tiba-tiba bunyi cicak membingitkan keadaan, sekali gus menganggu proses penerangan itu.

Namun gangguan itu tidak dipeduli ibunya sehinggalah kain yang dijadikan latar belakang itu tercabut menyebabkan ibunya terpaksa menangguhkan penerangan berkenaan.

Alahai….dugaan betul.

Sebaik menyedari kejadian itu ibunya lantas berpaling sebelum terdengar suara anak perempuannya yang ketawa. Keadaan itu menyebabkan ibunya turut sama ketawa sambil mengakui bunyi cicak itu mengganggu dirinya.

Malah dengan selamba Azlina berseloroh dirinya sudah cantik tetapi ada juga yang menghalang dirinya yang sedang ‘bekerja’.

Dia kemudian meminta anaknya membetulkan semula kain yang dijadikan latar belakang itu.



Tu dia...sampai tepuk dahi! kononnya dah cantik nak kuar TV sekali kain latar belakang pulak tercabut!

Baru tau kan...bukan senang keja di rumah dan di belakang tabir ni pelbagai aspek perlu diperhalusi.

Namun kejadian itu tidak mematahkan semangat untuk ibunya terus memberi penerangan dan membuat rakaman sekali lagi.

Inilah realitinya bekerja dari rumah (BDR)…banyak cabaran takterduga boleh berlaku.

Semoga kita berjaya harungi dugaan ini dengan tabah. Inilah dikatakan Alah bisa tegal biasa.. mula-mula je rasa sukar tapi lama-lama mesti pro la tu kan! - KitaReporters


4
2
0
1
0
You will be interested

Video| Stacy dedahkan kisah sebenar dirinya demi Duit! Segala-galanya duit! Stacy mata duitan?

Single terbaharu, Duit adalah buah tangan terbaharu Stacy Anam. Bongkar siapa sebenarnya dirinya dan sekali gus ingin buktikan kemampuan yang ada pada dirinya

Fariza Saidin in Gaya Hidup 1 day ago

Betul ke Pak Nil nak kahwin? Hanya mahu fokus kerjaya, anak-anak! Soal kahwin bukan keutamaan!

Tak mahu jadikan soal jodoh sebagai keutamaan. Lebih utama adalah teruskan kehidupan dengan letakkan kerja seni dan tanggungjawab kepada masyarakat - Pak Nil
Fariza Saidin in Gaya Hidup 5 hours ago

Hukuman berzina! Wanita ngaku bersalah disebat 100X! Lelaki pula tak ngaku bersalah! Disebat 15X!

Wanita sudah bersuami disebat 100 kali selepas mengaku bersalah berzina dengan lelaki lain. Pasangannya hanya dikenakan 15 sebatan setelah tidak mengaku salah
Adnan Mohamad in Gaya Hidup 5 hours ago

Macam mana tu? 10 individu bilionair berjaya gandakan kekayaan! Pada saat dunia dilanda COVID-19!

10 orang bilionair dunia mampu gandakan kekayaan pada saat orang lain berjuang teruskan kehidupan ke arah lebih sempurna ketika dunia bergolak kerana COVID-19
Zuhayati Yazid in Gaya Hidup 10 hours ago

Video| Sedihnya lihat gadis ini bertemu ayahnya! 2 tahun tak pulang! Kerana kerja di Singapura!

Bagi cari rezeki ibu bapa sanggup berkorban apa sahaja demi anak-anak. Ada banyak ibu bapa terpaksa berkorban untuk tidak pulang kerana cari rezeki di Singapura
Nur Syamila Kamarul Arefin in Gaya Hidup 22 hours ago