Seni & Sukan 05 May, 2021

Video| Lala Raya: Lagu raya Aliff Syukri! Suara dalam video sedap! Tapi anak kata tak sedap!

@mohd amirul fazli zulkafli
Pernah berkhidmat sebagai wartawan penyiaran. Meminati bidang pertulisan dan akan terus menulis selagi mana ada peluang dan ruang.

Share this


BARU sahaja dilancarkan lagu raya terbaharu daripada usahawan terkenal Malaysia, Dato Seri Aliff Syukri Kamarzaman, 'view' untuk video raya itu telah mencecah hampir 500,000 tontonan setakat tengah malam Selasa, 4 Mei 2021 ini.

Walalehh, baru release kot, tapi dah nak dekat setengah juta tontonan. Memang terbaiklah video lagu raya kali ini.

Jujur bagi penulis, video lagu raya bertajuk Lala Raya ini memang terbaik dan sedap suara Dato Aliff dalam video raya ini berbanding lagu yang lain dia nyanyi sebelum ini. 


Lagi cerita-cerita menarik berkaitan Aliff Syukri




Melodi dan lirik dia pun sedap halwa telinga. 

Kredit harus diberikan pada pasukan yang 'auto tune' suara Dato Aliff ini. Mesti dorang 'struggle' betul-betul untuk pastikan kedengaran sedap. 


Kredit video: TV Terlajak Laris 


Apa macam, sedap kan suara dia? Kan dah kata, memang sedap suara dia dalam video ini.

Tapi guys, ini dalam video je la. Jangan salah faham. Sebab itu masih auto tune. Memang sedap dengar.

Macam mana pula kalau dengar kalau tiada auto tune?

Mari sini dengar.


Kredit video: IG @aliffsyukriterlajaklaris


Macam mana? Ada perbezaan tak? Sikit atau banyak?

Bukan itu je jawapan anda, anak dia pun siap kata suara ayahnya tak sedap.

Ayoyoyoyo. Marah terus ayahnya dengar anaknya kata suara ayahnya tak sedap.



Kesian anak dia dan akhirnya terpaksa juga mengaku sedap lepas 'diugut' oleh ayahnya sendiri suruh mengaku. 

Tapi suara budak-budak biasanya memang jujur Dato. Eheheheh.

Apa pun, bagi penulis, lagu raya dia kali ini memang patut diberi pujian. Kedengaran sedap. Permandangan juga memainkan peranan dalam video Dato Aliff kali ini. - KitaReporters


2
0
0
3
1
You will be interested