Gaya Hidup 05 May, 2021

Video| Lala Raya: Lagu raya Aliff Syukri! Suara dalam video sedap! Tapi anak kata tak sedap!

@mohd amirul fazli zulkafli
Pernah berkhidmat sebagai wartawan penyiaran. Meminati bidang pertulisan dan akan terus menulis selagi mana ada peluang dan ruang.

Share this


BARU sahaja dilancarkan lagu raya terbaharu daripada usahawan terkenal Malaysia, Dato Seri Aliff Syukri Kamarzaman, 'view' untuk video raya itu telah mencecah hampir 500,000 tontonan setakat tengah malam Selasa, 4 Mei 2021 ini.

Walalehh, baru release kot, tapi dah nak dekat setengah juta tontonan. Memang terbaiklah video lagu raya kali ini.

Jujur bagi penulis, video lagu raya bertajuk Lala Raya ini memang terbaik dan sedap suara Dato Aliff dalam video raya ini berbanding lagu yang lain dia nyanyi sebelum ini. 


Lagi cerita-cerita menarik berkaitan Aliff Syukri




Melodi dan lirik dia pun sedap halwa telinga. 

Kredit harus diberikan pada pasukan yang 'auto tune' suara Dato Aliff ini. Mesti dorang 'struggle' betul-betul untuk pastikan kedengaran sedap. 


Kredit video: TV Terlajak Laris 


Apa macam, sedap kan suara dia? Kan dah kata, memang sedap suara dia dalam video ini.

Tapi guys, ini dalam video je la. Jangan salah faham. Sebab itu masih auto tune. Memang sedap dengar.

Macam mana pula kalau dengar kalau tiada auto tune?

Mari sini dengar.


Kredit video: IG @aliffsyukriterlajaklaris


Macam mana? Ada perbezaan tak? Sikit atau banyak?

Bukan itu je jawapan anda, anak dia pun siap kata suara ayahnya tak sedap.

Ayoyoyoyo. Marah terus ayahnya dengar anaknya kata suara ayahnya tak sedap.



Kesian anak dia dan akhirnya terpaksa juga mengaku sedap lepas 'diugut' oleh ayahnya sendiri suruh mengaku. 

Tapi suara budak-budak biasanya memang jujur Dato. Eheheheh.

Apa pun, bagi penulis, lagu raya dia kali ini memang patut diberi pujian. Kedengaran sedap. Permandangan juga memainkan peranan dalam video Dato Aliff kali ini. - KitaReporters


You will be interested

Berita Terkini| Mahu pinjam RM10k tapi rugi RM122k! Lelaki terpedaya iklan pinjaman tak wujud!

Seorang lelaki di Johor yang hendak dapatkan pinjam RM10k kerugian RM122k selepas tertipu dengan tawaran iklan pinjaman wang dalam talian melalui laman sesawang

News Editor 1 in Gaya Hidup 1 day ago

Berita Terkini| PKP 3.0: Pejabat kerajaan beroperasi sepenuhnya! Berdasarkan garis panduan!

Pejabat kerajaan seluruh negara kekal beroperasi sepenuhnya ketika pelaksanaan PKP 3.0 mulai 12 Mei hingga 7 Jun 2021 berdasarkan garis panduan telah ditetapkan
News Editor 2 in Gaya Hidup 7 hours ago

Berita Terkini| 800kg beras, pulut Siam ditemukan di tepi sungai dirampas! Diseludup dari Thai

PGA temukan, rampas 800kg beras Siam dan beras pulut Siam dalam sebuah kereta yang diletakkan di tepi sungai di pangkalan haram Kuala Nat, Kuala Jambu di Tumpat
News Editor 1 in Gaya Hidup 13 hours ago

Berita Terkini| Pemandu lori didakwa bakar dan bunuh tukang masak! Berdepan hukum gantung!

Badrul Hisham Mat Jusoh, pemandu lori didakwa di Mahkamah Majistret di Kuala Terengganu atas tuduhan membunuh seorang wanita yang ditemui dengan kesan terbakar
News Editor 1 in Gaya Hidup 13 hours ago

Berita Terkini| Barangan tiruan berjenama bernilai RM70k dirampas! Peniaga jual dalam talian!

KPDNHEP Temerloh berjaya kesan dan rampas pelbagai barangan tiruan berjenama seperti beg tangan, dompet dan topi bernilai RM70,600 serta tahan tiga individu
News Editor 1 in Gaya Hidup 13 hours ago