Gaya Hidup 05 Jul, 2022

Video| Tak sayang nyawa ke? Ada jugak ayah macam ni! Biarkan anak kecilnya tunggang motosikal!

@nur syamila kamarul arefin
Alumni Universiti Sains Malaysia dalam bidang kewartawanan. Pernah berkhidmat sebagai seorang wartawan dan juga penulis di dua buah syarikat. Masih lagi belajar menjadi seorang penulis.

Share this


Seorang kanak-kanak yang berusia dalam lingkungan sepuluh ke sebelas tahun dilihat sedang menunggang motosikal tanpa pengawasan orang tuanya.

Video yang tular dikatakan berlaku di Indonesia ini hangat diperkatakan oleh masyarakat kerana bapa kanak-kanak ini tidak menghalang anaknya menunggang motosikal.


Lagi



Kelihatan kanak-kanak ini sedang menunggang motosikal di kawasan padang berdekatan rumahnya dengan penuh konfiden.

Bapanya tidak melarang anak kecil itu menunggang motosikal walaupun mengetahui anaknya bawah umur dan kakinya tidak sampai untuk menjejak lantai.



Disebabkan video ini tular, ramai warga maya yang berasa marah dan geram dengan tindakan ini dan merasa geram sangat dengan si bapa anak itu.

"Apalah yang difikirkan ayahnya tu, macam mana dia nak nak turun motor," kata ramai netizen.

Bahaya sangat, kalau sesuatu terjadi kepada anak ini, memang tak sayang nyawa sungguhlah. - KitaReporters

8
11
0
8
0
You will be interested

Video| Dia dah mula balik dah! Aliff Syukri buka semula IG-nya! Nak jual harga RM500k! Gimik je kot?

Aliff Syukri Kamarzaman yang sebelum ini umum tak akan lagi aktif dalam media sosial nampaknya seperti cakap tidak serupa bikin apabila buka semula akaun IG-nya

Fauzan Uda Ahmad in Gaya Hidup 23 hours ago

Video| Wahai Ifa Raziah! Kau ingat gelek di khalayak tu dapat pahala ke? Tegur Ustaz Ahmad Dusuki!

Tular beberapa video sebuah majlis akikah anak keluarga usahawan. Netizen rasa kurang senang apabila lihat Ifa Raziah dan usahawan sensasi Kak KM sakan bergelek
Fauzan Uda Ahmad in Gaya Hidup 1 hour ago

Menarik sekali! Penyokong minat nak beli saham Kelantan FC! jika terjadi, ia satu sejarah baharu!

Pemilik kelab Kelantan FC, Norizam Tukiman ada terima permohonan daripada penyokong setia berminat untuk beli saham Kelantan FC sebanyak 5% pada harga RM3 juta
Mohd Amirul Fazli Zulkafli in Gaya Hidup 3 hours ago

Video| Siapa yang salah? Pelajar tidur, guru siram air! Guru mohon maaf! Akan dikenakan tindakan!

Tular video seorang guru di Kalimantan yang bertindak menyiram seorang murid perempuan yang letakkan kepalanya di atas meja seperti sedang tidur ketika menulis
Nur Syamila Kamarul Arefin in Gaya Hidup 4 hours ago

Video| Allahuakhbar! Si bulus Lala ikut tuan sebut nama Allah ketika beranak! Undang sebak netizen!

Tular video tunjukkan seekor kucing dikenali sebagai Lala ikut tuan yang setia menemaninya sebut nama Allah ketika lahirkan anak dan mengundang perhatian ramai
Fitri Hazim in Gaya Hidup 6 hours ago